Visuomet atkreipkite dėmesį į pavadinimą. Tai itin svarbi pranešimo dalis. Juk tai – pats pirmas dalykas, kurį pamato žurnalistas ar kitas teksto skaitytojas. Pavadinimas turi būti trumpas ir aiškus (1 sakinys), nusakantis naujienos esmę, be to, intriguojantis (jei tik tai įmanoma!).
Pavadinime reiktų vengti klaustukų, o šauktukai – griežtai nerekomenduojami.
Įžanga kartu su pavadinimu yra svarbiausios pranešimo žiniasklaidai dalys. Dėl šios priežasties šioje dalyje turi būti pateikta svarbiausia naujiena. Ji turėtų atsakyti į klausimus: kas, ką, kur, kada, kodėl, kaip? Apimtis – apie 30 žodžių (1–2 pastraipos). Pateikiama informacija, kuri sudomintų skaitytoją, ir jis norėtų sužinoti daugiau. Kitos pranešimo žiniasklaidai dalys įžangą jau tik papildys.
Dėstymas – svarbi informacija pateikiama trumpomis pastraipomis, jei esama galimybės, cituojami su skelbiama informacija susiję asmenys: kultūros centro vadovas, menininkas, žinomas žmogus ir pan. Šioje dalyje pateikiamos svarbios detalės, aplinkybės, įrodymai, citatos. Rekomenduojama cituoti ne daugiau nei 1 ar 2 asmenis. Nekartokite informacijos, kurią jau parašėte įžangoje.
Pabaigoje pateikite papildomos informacijos. Pavyzdžiui, jei jau N kartą organizuojate tradiciniu tapusį klasikinės muzikos festivalį, priminkite, kada ir nuo ko viskas prasidėjo ir kaip vyko.
Jei esama galimybės, pranešimą žiniasklaidai iliustruokite kokybiškomis nuotraukomis, vaizdo medžiaga ir nepamirškite nurodyti savo kontaktų, kuriais, jei reikia, su Jumis būtų galima nedelsiant susisiekti.
Kiti patarimai:
• Atminkite, kad pranešimo tekstas turi būti informacinis, o ne reklaminis. Nevartokite organizacijos ar organizuojamo renginio reklaminių šūkių, kas antrame sakinyje nerašykite įstaigos pavadinimo.
• Prisiminkite, kad tekstą skaitys skirtingo išsilavinimo, socialinės padėties ir patirties žmonės. Rašykite taip, kad jis būtų suprantamas jiems. Venkite sudėtingų terminų, ilgų sakinių.